Wycieczka do Karpackiej Troi

Kategoria: 2023 Opublikowano: wtorek, 10 październik 2023 Super User Drukuj E-mail

Uczestnicy projektu "Centrum spełnionych marzeń" zorganizowali wycieczkę autokarową do Karpackiej Troi. Projektowiczki Karina Jaceczko i Lena Frąk tak opisują to wydarzenie:

26 września pojechaliśmy na pierwszą wycieczkę autokarową. Wybraliśmy się do Skansenu Archeologicznego Karpacka Troja. Całą wycieczkę zaplanowali i zorganizowali uczestnicy projektu.

Antek zadzwonił do Karpackiej Troi i zarezerwował zwiedzanie z przewodnikiem oraz warsztaty łucznicze, Karina ogarnęła busa a Alex znalazł nam McDonalda, do którego pojechaliśmy w drodze powrotnej. Skansen Archeologiczny Karpacka Troja jest jednym z oddziałów Muzeum Podkarpackiego w Krośnie. Jego pomysłodawcą jest Jan Gancarski dyrektor Muzeum Podkarpackiego. Prace wykopaliskowe na terenie skansenu prowadzone były od 1991 r. Liczba odkrytych znalezisk jest wielka bo znaleziono tu ponad 160 tys. naczyń, wyrobów z ceramiki, krzemienia, kamienia, kości, rogu, brązu oraz żelaza, z czego znaczna część z nich jest unikatowa.To właśnie od poznania ekspozycji rozpoczęliśmy nasze zwiedzanie.
Zobaczyliśmy grodzisko "Wały Królewskie" oraz park archeologiczny, w którym zrekonstruowano 2 wioski istniejące tu tysiące lat temu, czy też skarb ukryty przez słowiańskiego króla. Wyzwaniem była platforma widokowa, której wysokość sięga ponad 40 m. Pierwszy poziom obserwacyjny dostępny dla turystów znajduje się na wysokości 20 m, a drugi na wysokości 33 m.
O godz. 13:00 udaliśmy się na warsztaty z łucznictwa, aby każdy mógł spróbować swoich sił i postrzelać do tarczy. Bawiliśmy się świetnie, strzelając z łuku. W trakcie warsztatów poszliśmy również do zagrody pooglądać zwierzęta dawnych ras, takie jak: węgierskie, długowłose bydło szare, krowy szkockie, koniki polskie, owce wrzosówki oraz kozy karpackie. Po skończonych warsztatach zaczęliśmy się powoli zbierać do domu. Oczywiście po drodze wstąpiliśmy na obiad do McDonalda. Dziękujemy bardzo serdecznie naszym opiekunom pani Annie Pucko, panu Jerzemu Serafinowi oraz koordynatorce projektu pani Irenie Serafin.